Tovalutt 2,5 år

Stora tjejen blev 2,5 år igår. Hon är både i en helt fantastisk ålder samt trots/testålder.
 
Hon pratar mer avancerat nu, bl a att en del ord ändrar på sig när det blir fler.
Hon vet dock inte att hon är östgöte än =), när hon letar efter något säger hon. Var eeeeeee(stockhomska)??
Pratar även smålänska ibland, vakne, sove..(sett för mkt på Emil)
Försöker skriva upp allt roligt och fint hon säger. För ett par veckor sedan satt hela familjen på köksgolvet, då tittade hon på mig och sa; Mamma, du är min vän! Varpå jag börjar gråta, mitt lilla troll självklart är vi vänner.
När hon inte vill lyssna på oss håller hon händerna för öronen eller säger prata inte mig.
 
Hon är en väldigt snäll storasyster som vaggar vagnen ibland och som stoppar in nappen på lillasyster. När Agnes gnäller på kvällarna säger hon åt mig att göra te för Agnes har ont i magen. Varje morgon vill hon hälsa på lillasyster och krama och pussa henne. När jag lämnar och hämtar på dagis så skyddar hon Agnes, för det är bara min lilla lillasyster säger hon.
 
Hon är blöjfri både dagar o nätter. Nätterna är lättare och på dagarna händer det ibland olyckor, speciellt på dagis så där har vi haft blöja när de är ute fram till denna vecka. Idag behövde jag inte tvätta något så nu äntligen kanske det släpper på dagis.
 
Hon älskar fortfarande Pippi Långstrump och kan se filmerna om o om igen.
Tycker om att måla, både med pennor och vattenfärg.
Börjat få lördagsgodis och försöker be om det även att det inte är lördag...
Kan öppna både paddan o iponen, ta kort, se bilder, spela spel mm (vet inte om det är så possitivt)
Tycker om att mysa i soffan med oss eller djuren och att bli kliad på ryggen.
Älskar hästar och att få rida! (det tycker mamma om)
 
Pratar ofta om sina vänner och vill leka med dom!
 
Älskade unge.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Milla

Nu började jag både skratta och gråta ! Vilket fint inlägg! <3 Pusspuss

Svar: =)
Alexandra & Anders

2012-10-11 @ 20:05:19
Postat av: MIa

Haha en liten datanörd, det är la bra! Och småländska gillar vi=)

Svar: ja det är rätt skönt att hon inte pratar med östgötska
Alexandra & Anders

2012-10-11 @ 20:36:49
URL: http://minlillahjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0