Tiden efter




Idag är vår Agnes 9 dagar och nu börjar jag känna att jag börjar komma tillbaka till verkligheten.
Runt 3 dygnet blev det lite struligt med amningen, det gör så ont i mamma/pappahjärtat när ens barn är ledsen. Men det är vanligt att det kan strula när mjölken rinner till och tack vare bra tips så funkar det bra nu.
Vi börjar förstå att vi är tvåbarnsföräldrar nu och har inga projekt på gång utan tar dagen som det kommer. Det är väldigt ovanligt för att vara oss men väldigt skönt och avkopplande.

Tova är jättegullig mot sin lillasyster, frågar efter henne, vill klappa och krama henne. Men tittar man för mkt på Agnes så säger hon till. Jag tror att de kommer få mkt roligt tillsammans i framtiden.


En rolig sak jag glömt att säga. När Agnes var ute så berättade min fantastiska barnmorska att hon också skulle få tillökning, en valp. Berättade då att jag var hundinstruktör och drev Fiestad Hundklubb. Då log hon och sa att hon blivit rekommenderad oss. Världen är då bra liten.
Jag gav henne lite tips och har även skickat hem ett valphäfte till henne. Idag fick jag ett jättegulligt sms av henne.
Det är så häftigt att man kan finna varandra under konstiga omständigheter.
(de var nära att jag började prata försäkring när jag låg där med Agnes på bröstet men jag avstod, ibland får man hålla sig borta från jobbet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0