Vårt mirakel 30 veckor


Jag är i vecka: 30
Jag är i månad: 7
Antal dagar kvar till förlossningen: 73 dagar (måndag)

Bebis
I vecka 30 är medelkroppslängden 41 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1600 gr. Huvudets omkrets är 28 cm.

Håret på huvudet blir tjockare och barnet öppnar och sluter sina ögonlock.

Jag

Vågen står på 77 kg, +8 kg sen inskrivningen

Många kvinnor känner sig andfådda oftare, eftersom det helt enkelt är jobbigare att förflytta sig. Dina lungor måste ta upp ca 20 % mer syre och stöta ut mer koldioxid med varje andetag, eftersom du också andas för ditt barn.


Lite mage






Flicka eller pojke?
Några säger typisk pojkmage, men många säger flicka

Har varit lite dåligt med kommentarer....
Vad Tror Ni?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror på pojke, typiskt pojkmage...Ser ut som min gjorde ; )

2010-01-25 @ 11:20:01
Postat av: jennifer

Jag hade verkligen en typisk pojkmage sist, folk slog vad om de hej vilt, fast vi visste att de va en tjej :D Hmm, men jag gissar på pojk iaf :D

2010-01-25 @ 15:18:50
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag tror att det blir en helt underbart fin liten....BEBIS!



Spelar roll om den har snopp eller snippa :)

2010-01-25 @ 17:09:38
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: alise

en pojk känns det som! Lycka till med allt! Visst är det underbart ändå att gå och fundera på vem som är därinne en lite flicka eller en pojke..hur den kommer va ..se ut...

Självklart att hälsan är VIKTIGAST men det är ju svårt att låta bli och undra:)

2010-01-25 @ 20:03:55
Postat av: Evelina

Flicka ;))



Kram

2010-01-26 @ 15:49:48
URL: http://evelinahagelin.blogg.se/
Postat av: Mia E

En hästtokig liten en är den:)

2010-01-26 @ 17:45:56
Postat av: Loise

Vågar inte tro men du har liknande mage jag hade när jag väntade min dotter. Men håller med syster. Det är nog iallafall en BEBIS. Tror det kommer bli en grymt söt bebis oxå. Har ju en mamma att brås på mennar jag. hihi. Kram

2010-01-29 @ 17:16:53
URL: http://oliviasmamma.blogg.se/
Postat av: sebbbbbbbbe

shemale!:D

2010-02-01 @ 17:19:33
Postat av: Maggie - Gosia

Hej sötnosen! Jag tror det blir en pojke... din mage ser ut som min mage såg ut båda ggr... men bara det blir ett friskt barn så spelar det egentligen ingen roll... stor kram på dig Aleksandra, mys medans du kan och när barnet är fött mys med barnet medan det är litet - sedan blir det för sent och då kommer du att sakna detta... jag skulle vilja ha mina pojkar små åtminstone ibland... och nu är de 20 och 15 år gamla.

Ha det gott i kylan hela familjen! kramis Maggie /GOSIA från Stockholm/Tullinge

2010-02-03 @ 12:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0