Ängel i himmelen

2013-01-03 fick vår underbara Nikita somna in och lämna jordelivet.
Det var riktigt tugnt men vi gjorde helt rätt.
Hon var slut i bakdelen och svår patella på ena bak. Hon hade även blivit mer stressad pga att hon hade ont.
Innan hon somnade in så fick hon lugnande och ångestdämpande och jag kan inte beskriva vad som hände men det blev vår Nikita som hon var innan. All stress och ångest försvann och hon var så lugn. Men somnade hon i min famn. När kroppen låg där hade Nikita redan vandrat vidare.
 
Nu har det gått en tid och jag saknar henne verkligen. Inte den hon var i slutet utan när hon mådde som bäst.
Hon var vår första hund och har varit med oss i flera år
Hon bodde med mig i min lilla 1a i Mantorp
hon var med när vi flyttade ihop i linköping
hon var med när vi flyttade till Fiestad
hon var med när våra döttrar kom
hon var den som gjorde att jag fick upp hundintresset
hon var den som gjorde att jag utbildade mig till hundintruktör
hon var den som fick mig att inse att små hundar kan
hon var den som alltid låg på Anders kläder när hon skulle sova
hon var den som älskade att jobba
hon älskade sin familj och nära vänner
hon har format mitt och vårt liv
hon kommer ALLTID finnas i våra och även andras hjärtan.
 
Fina Fina Nikita
 
 
 Tack för din tid hos oss! <3

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhh vilka fina kort, jag gråter. KRAM

Svar: <3
Alexandra & Anders

2013-02-18 @ 16:05:31
Postat av: Sarah

Åh :( Jag förstår att det måste ha varit hemskt. Bland det värsta som finna. Hunden ÄR verkligen människans bästa vän! KRAM

Svar: håller helt med dig!
Alexandra & Anders

2013-02-18 @ 19:34:46
URL: http://gundel.blogg.se
Postat av: Frida

Tårarna rinner, hon kommer alltid vara saknad.

Svar: <3
Alexandra & Anders

2013-02-20 @ 11:14:58
Postat av: Jessica

Nu har jag läst nerbäddad i sängen med Leon på magen siri snarkande i sin bädd och Alice under täcket. Precis som jag sa rinner tårarna. Man älskar dem så innerligt <3 <3

Svar: <3
Alexandra & Anders

2013-02-20 @ 22:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0