Veckorna

Veckorna rusar förbi men inte mig emot.
Just nu får man prioritera saker hela tiden för att tiden inte räcker till.
Jobba, ta hand om vår gård, våra barn, våra djur och oss själva, det sista ligger längst ner på listan.
Jag tycker just nu att det är för mkt och jag tycker att det är ok att säga det. Att man inte orkar med allt.
Ni som känner mig vet att jag älskar julen....men...detta år tar jag ett sabbatsår, 6 stjärnor hänger uppe och några tomtar är framme sen får det vara bra. Har sagt till Anders att vi kan skippa gran i år..
Men jag tänker inte bara gnälla över att tiden inte finns utan försöker göra något åt saken.
 
Nu ser våra veckor ut såhär
Mån-ons Tova dagis, jag o Anders jobbar.
Tors - jag är hemma med båda barnen. Jag släpper allt och bara är med barnen, älskar tors Brukar bli skogspromenad på fm och öppna förskolan på em.
Fre- varannan fredag är Anders pappaledig. Då ska jag jobba men det slutar alltid att vi hittar på något hela familjen.
 
Det är skillnad på att ha två barn mot ett barn och sen är det även skillnad på barn.
Agnes sover korta stunder på dagen och när hon inte sover vill hon bli buren, sitta i mitt knä.
Det gör att så fort hon somnar så sätter jag mig på kontoret....eller så får jag panik för att det är så mkt jag vill göra och kan inte betämma mig för vad och då slutar det oftast på kontoret.
 
I vår ska Anders vara pappaledig och det ser vi fram emot båda två!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0