Finaste Nikita

Idag klarade jag och Nikita anlagsklassen i viltspår!
Jag är så stolt över henne trots att hon inte tränats mycket då jag gick kursen med Artur först. Nikita har gått o lett hela dagen :)
Jag har verkligen fastat för att träna våra hundar i viltspår, sen är det lite kul då de väger 2-3 kg och folk inte tror att de kan spåra. I höst blir det öppen klass för Nikis och anlagsklass för Fliza eller Artur. Självklart går jag kurs för Jenny på Fiestad Hundklubb :)




För två helger sedan var vi på en blodspårshelg hos David Selin. Då fick Nikita gå på hare och det var första gången som hon riktigt tände till i spåret. Så nu har jag beställt döda harar :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0