Uppdrag granskning


Såg ni programmet igår om spanska hittehundar som importeras till Sverige.
Jag hoppas att vi får ett stopp på detta. Och då menar jag med att folk som fifflar för att tjäna pengar. Eftersom människor är inblandade så blir det alltid pengagirighet.
I detta fall så granskade man Julie Rescue som hade över 200 hundar på sin gård, flera av dom var sjuka.
Hon hade ingen koll på alla hundar och de parade sig vilt och då blir det uppfödning, inte bara försäljning av herrelösa hundar.
Reportern kunde redovisa att organisationen fått in ca 3,7 milj kr och de kunde inte redovisa vilka utgifter de har pga att revisorn hade haft alkoholproblem. Vad är det för skitsnack. Håller man på med en seriös förening så måste man kunna visa vilka utgifter man har.
Folk har även donerat pengar till fästinghalsband och kundkojor och reportern hittade en hundkoja.
Alla pass hade även samma handstil- hennes och ingen vet säkert om blodproven som måste göras verkligen var gjorda, speciellt i god tid innan leverans.

Jag tycker att det är jättebra att man ställer upp och hjälper herrelösa hundar men är det inte bättre att hjälpa dom som finns i Sverige först?

Har haft två kunder som importerat en gatuhund från Spanien, tyvärr har båda hundarna dött av leishmanios.






ska en hund behöva transporteras så här? se även buren på vänster sida
en av dessa hundar hade opererats dagen innan och när han kom fram så hade stygnen spruckigt


Många tycker detta är så hemsk att de inte vill se och jag förstår dom.
Jag skulle gärna vilja vara med och se till att detta upphör.

Uppdrag granskning
Julie Rescue

Kommentarer
Postat av: jennifer

Hemskt, usch man blir så upprörd.





Haha ja man kan undra ibland, men hur mycket man än håller på finns det alltid lite kvar. Fast vi tycke rju bara det är skoj :)

2009-01-15 @ 12:02:32
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Maria

Fy fan.

2009-01-15 @ 13:03:38
Postat av: Amelie

Faan så arg man blir när man hör detta. miss tyvärr programmet.. men jag vet inte om jag hade velat se klart allt. men det är som du säger. man vill vara med o hjälpa till så det får ett slut! stackars små liv...

2009-01-15 @ 15:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0