Vår bebis vecka 25, Nu är det bara en tredjedel av graviditeten kvar.


Var hos vår underbara barnmorska Lena igår.
Bebis mår bra. Medel på hjärtljuden är fortf över 150 (betyder inte att det är en flicka)

Bebis
I vecka 25 är medelkroppslängden 33 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 800 gr. Huvudets omkrets är 23 cm.

Bebisen kan nu göra mer saker med sina händer, som till exempel knyta dem till nävar och ta tag i och hålla sina fötter. Det är också nu som den börjar föredra höger eller vänster hand.

Bebisen sover och är vaken efter en viss rytm under dygnet, något som du också förmodligen märker av.


Jag
Vågen står på 74 kg, ökat 2 kg på 1 månad vilket är helt naturligt.

Din livmoder har vuxit ordenligt senaste veckan och är nu ungefär stor som en fotboll.


Foster v 25




Fick åka in till förlossningen igår, inget allvarligt, de undersökte mig för yrseln mm.
Fick då höra en mamma ta i för att föda fram sitt barn och sen hörde jag barnskrik.
Jag längtar......jag vill också föda!

Kommentarer
Postat av: Petra

Tack söta du för grattishälsningen! Ska bli jätte spännande :-)



Hoppas allt går bra för dig och din familj och att bebisen inne i magen är snäll mot sin mamma ;-)



Stor kram

2009-12-19 @ 23:43:53
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell
Postat av: jennifer

jag längtade ju med till att föda, och båda gångerna har varit de häftigaste jag gjort. Andra gången va fantastiskt. Allt tack vare belöningen man får för mödan skulle jag tro :)

2009-12-22 @ 10:48:32
URL: http://jeenniifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0