Fasad


Nu har vi tagit på oss hårdhanskarna och ska äntligen ta tag i att fixa resten av fasaden. Idag är halva trä och halva puts.




Anders har börjat riva putsfasaden på vänster sida och det verkar kul. Tänk att få slita och förstöra, sånt gillar jag =)
Virket är beställt. Panelen kommer vara grundmålad och "färg"målad en gång när vi får som. Så vi slipper jobbet med att behöva måla flera gånger när det sitter uppe på huset.

Josse, du kommer väl ihåg när vi fick måla mina föräldrars hus, det var inte så roligt....

Annars så åker jag till Öland i helgen med Nikita & Fliza så grabbarna får vara hemma och sköta gården.
Alla som vill riva fasad är hjärtligt välkomna.




Kommentarer
Postat av: Josephine

Med tanke på att dina föräldrars hus är hälften sten (?? tror jag) och hälften trä och tillråga på allt även hälften så stort som ert så tror jag att det var bra mycket roligare än detta....haha!



Nävars, tycker det låter som en bra idé så ni slipper slita så mycket. Säg till när vi ska komma och fixa, denna helg är vi dock upptagna med kalas!





Kram!

2008-05-15 @ 20:27:02
URL: http://bjorkvagen15.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0