Jodå, små hundar kan också

I lördags var Jörgen Auer från Corren här med fotograf och i måndags var reportaget i tidningen.
Kursdeltagarna fick testa på viltspår, dvs att de spårar efter blod och klöv. Alla gjorde ett jättebra jobb, även lilla Elsa som först ville ha hjälp av matte hela tiden.
Det var en av mina bästa lektioner och denna småhundskurs är även en av mina bästa kurser.
Jag längtar till näst nästa lördag då det är småhundskurs igen!




För ett tag sen tävlade jag med Nikita igen, i viltspår öppen klass. Det är ett 600 meters spår som har legat i 24 timmar.
Jag tyckte innan att hon inte kändes helt fokuserad så jag tävlade utom tävlan. Men det gick över förväntan, stundtals var hon helt klockren, stundtals ville hon göra annat. Hon taggade till när vi sköt, markerade klöven och just då sprang en hare förbi så hon belönade sig själv genom att springa efter en bit.
Bra jobbat för att ha spårat ett spår som legat 1 dygn för första gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0